هاست اشتراکی و سرور مجازی
نوشته شده توسط : pari

در این مقاله قصد داریم هاست اشتراکی و سرور مجازی را توضیح دهیم.

هاست اشتراکی چیست؟
در این روش وب سایت شما فضای سرور را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارد. در تصویر زیر نحوه عملکرد هاست اشتراکی را در مقایسه با سایر انواع هاست مشاهده می کنید:
از آنجایی که سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارید، این مقرون به صرفه ترین گزینه است. میزبانی مشترک مانند سوار شدن در اتوبوس به جای رانندگی با ماشین شخصی است. اتوبوس ارزان‌تر است، اما باید در تعداد معینی از ایستگاه‌ها توقف کند تا مسافران دیگر را سوار یا پیاده کند!
اگرچه هاست اشتراکی مشکلی ندارد، اما ممکن است با رشد وب سایت خود با مشکل مواجه شوید. افزایش ناگهانی ترافیک سایت بر زمان بارگذاری تأثیر می گذارد و حتی منجر به پیام های خطایی می شود که برای بازدیدکنندگان نمایش داده می شود. عملکرد وب سایت نیز تحت تأثیر ترافیک سایر وب سایت ها در سرور اشتراکی قرار می گیرد. درست مانند زمانی که در اتوبوس هستید، ممکن است ده ها مسافر دیگر در ایستگاه ها پیاده شوند و سرعت خود را کاهش دهند. یا شاید شما و راننده تنها کسانی هستید که در اتوبوس هستید، که باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود اما کنترل کمتری بر کیفیت تجربه سفر دارید!

هاست اشتراکی برای چه سایت هایی مناسب است؟
هاست اشتراکی یک گزینه محبوب برای مبتدیان و سایت های ساده است، مقرون به صرفه است و نیاز به دانش فنی خاصی دارد. اگر این وضعیت مشابه وضعیت فعلی شما است، پس شما کاندیدای خوبی برای هاست اشتراکی هستید. البته بعد از فعالیت و با افزایش بازدید سایت می توانید هاست خود را ارتقا دهید.

سرور مجازی چیست؟
سرور مجازی مرحله بعد از هاست اشتراکی است. در این گزینه یک سرور واقعی به تعدادی سرور مجازی تقسیم می شود. سرور اصلی با سایر وب سایت ها به اشتراک گذاشته می شود، اما هر سایتی سرور مجازی خود را دارد. از آنجایی که سایت های کمتری روی یک سرور قرار دارند، سایت ها سریعتر بارگذاری می شوند.
درک اصولی که بر زمان بارگذاری سایت شما تأثیر می گذارد بسیار مهم است زیرا در نهایت بر نرخ تبدیل سایت شما تأثیر می گذارد.
هاست مجازی به خوبی هاست اختصاصی نیست، اما بهتر از هاست اشتراکی است و به شما به عنوان صاحب سایت کنترل بیشتری می دهد. اگر این گزینه را انتخاب کنید، دسترسی کامل به روت و کنترل بیشتری روی سرور خواهید داشت، اما در صورت داشتن ترافیک زیاد، هاست مجازی نیز محدود است.
می‌توانیم میزبانی مجازی را به تاکسی تشبیه کنیم، زیرا سرعت آن از اتوبوس بیشتر است، اما هنوز تعدادی از مسافران هستند که سفر شما را محدود می‌کنند!
هاست مجازی برای چه سایت هایی مناسب است؟
حتی وب سایت های کوچک و کم بازدید نیز می توانند از میزبانی مجازی بهره مند شوند. اگر سایت شما دارای عناصر بصری زیادی مانند تصاویر و ویدئوهایی است که زمان آپلود را کاهش می دهد، بهتر است به جای هاست اشتراکی، هاست مجازی را انتخاب کنید.





:: برچسب‌ها: هاست اشتراکی و سرور مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: